Marketingmix

 De marketingmix is de combinatie van strategie en visie die een bedrijf gebruikt voor het uitvoeren van een marketingplan. De 4 invalshoeken product, prijs, plaats en promotie geven ons een inzicht in het marketingplan van Nike. 

Product: Nike produceert sportkleding, schoenen en vele bijpassende accessoires. Dit is met de jaren alleen maar diverser geworden. Je kunt tegenwoordig met een aantal klikken eenvoudig je eigen schoenen ontwerpen. Altijd gepersonaliseerde schoenen en kleding zonder al teveel werk. Door deze continue innovaties en persoonlijke benadering blijft Nike de meest hoogwaardige en unieke producten leveren. 

 

Plaats: Nike verkoopt natuurlijk sportkleding en toebehoren vanuit winkels. Nike heeft meer dan 1100 fysieke winkels wereldwijd. Dat zijn 1100 uithangborden die Nike uitdragen. Daarnaast heeft Nike haar unieke kantoren wereldwijd, waar haar webwinkels en marketing elke dag verbeterd worden. Naast Nike haar eigen kantoren en fysieke winkels is Nike ook overal te vinden in andere winkels en plekken. Van de Scapino tot de Walmart, Nike is er te vinden. 

 

Promotie: Nike wil een levensstijl creëren, met de inspirerende quote "Just do It" en het gebruik van bekende sporters in haar promotiebeleid positioneert Nike zich als Marktleider op het gebied van sportartikelen. Nike draagt uit dat het klanten niet alleen voorziet in producten, maar het geïntegreerd is in het dagelijkse leven, ofwel de levensstijl van haar klanten.
 
Prijs: Nike wil constant hoogwaardige producten leveren tegen een betaalbare prijs, de juiste prijs-kwaliteit verhouding is hierbij van belang. Op deze manier kan Nike zich onderscheiden van haar concurrenten.

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb